Skicka ut fakturor

Följ nedanstående guide för att skicka ut fakturor för anmälningar till er tävling.

OBS! Om ni vill använda Equipay för er tävling så måste ni välja "betalning utanför TDB" när ni skapar propositionen.

  1. Efter att anmälan har öppnat går du till app.equipe.com, skapar tävlingen där och importerar anmälningarna från TDB.

  2. Gå till Equipay, välj Tävlingar och Ny tävling. Välj den tävling det gäller i listan (den visar en lista över dom senaste från Equipe).

  3. Inne i tävlingen går du till Inställningar och anger vilket konto samt förfallodatum som ska gälla för betalning.

    Det finns även ett fritextfält där ni kan ange eventuell ytterligare information kring betalningen.

    Ni bör också ange en giltig e-postadress som "Svara till e-postadress", så att eventuella svar på mailen kommer till rätt ställe.

  4. Gå sen till Personer och klicka på Hämta från Equipe. Detta tar normalt en liten stund.

  5. När den har importerat klart så visas lista med alla personer som ska betala något (viktigt att ekonomin i Equipe stämmer innan man importerar, t.ex. att veterinäravgift är konfigurerad rätt osv).

  6. Man kan då antingen klicka på en person och välja "Skicka betalningsinstruktioner", eller så kan man göra detta i översikten så går det ut till alla på en gång (med unika OCR-nummer).

  7. Klart, nu är det bara att vänta på betalningarna!

Fortsätt läsa Importera fil med inbetalningar.

Nya anmälningar

Om det tillkommer nya anmälningar i TDB efter att ni har skickat ut betalningsinstruktioner, gå först till Equipe och importera dessa på nytt.

Gå därefter till Personer och klicka på Hämta från Equipe igen. Då uppdateras alla anmälningar med den senaste informationen, och eventuella nya anmälningar läggs till.

Ni kan då välja att skicka ut betalningsinstruktioner på nytt. Om man bockar ur Skicka endast till personer som inte fått mailet tidigare så kommer det att skickas till alla som har något att betala, ett bra sätt att påminna de som ännu inte betalat.

Personer som ej fått något mail

Det händer att en del personer inte får mailet med betalningsinstruktioner. Oftast beror det på att det har fastnat i skräpposten eller att personen har en felaktig e-postadress i TDB.

Man kan då gå till Personer, leta reda på den det gäller och sedan välja Öppna betalningslänk. Denna länk kan man sen manuellt skicka till den som behöver.